Om en vecka...

Om en vecka ska jag till Italien!! 
Men i vantan...sa har jag dragit pa mig annu en urinvagsinfektion. Va till lakare den har gangen och stallde tusen fragor. Sa nu behover jag inte va livradd varenda gang det borjar sticka lite darnere. Nu ar det bara att ta lite kiss i en burk till laboratoriet (alltid lika kul att urinera i en burk) och sa borja kaka lite penicilin. Forutom dessa halsointriguer sa har jag som yankarna sager "a shit load of work". Maste skriva 2 essays,en till pa tisdag och en till innan jag aker.Kanns sadar kul,for att vi har skit mycket att gora forovrigt. Mycket jobb tredje aret,det marker jag. Maj och Juni kommer vara hemska,eftersom jag har dragit pa mig ett antal omtentor pa grund av mitt Dublin avhopp.Sa ungefar 20 tentor blir det totalt. Fett. Men det klarar val Hanna...haha. We'll see.


Annars sa ar Marrakech bokat och klart. 20e Juni (dan efter min sista tenta) flyger vi dit med hela J's lilla familj (ja inte hela,pappa delen bara). Pappan och frun har hyrt en riad dar med pool och hela baletten och bjuder dit "barnen" med respektive.Is'nt that sweet? Det blir 3 hela dar darborta,sa man lar fa lite solbranna pa nasan iallafall. Harligt att aka till Marocko,det va tydligen dar jag tog mina forsta steg:"forbi ormtjusaren" som jag sa ofta har fatt hora. Forutom det sa kanns det ju inte direkt som jag har varit dar sa det blir till att upptacka nat nytt!! Detta betyder att det inte blir nan midsommar for min del. Men jag ska forsoka klamma in ett Sverige besok en vecka i Juli.

   Nat i den stilen hihi...


Va och sag en bra film pa bio "Be Kind Rewind" (http://www.bekindmovie.com/ ) av Michel Gondry,han som regerade allt med  "Eternal Sunshine of the Spotless Mind". Anywho so var det en mycket bra film,sa kommer den till Kristinehamn lr ovriga Sverige sa smaningom, spring dit!!



Just det,en till sak att se framemot:jag ska ligga med Howling Pelle!!HAha,nejda,men 20e April ska jag och Em pa Hives konsert. SKa bli mycket trevligt,maste ta och lysnna lite. Ar inget riktigt fan direkt men har alltid gillat dem iallafall. Vill jag kunna sta langst fram och skrika till latarna sa har jag lite jobb...

 

Nehe,ska man kanske gor nat vettigt innan jobbet...

Trevlig helg pa er alla!!!

Chez moi

     


Sa nagra bilder fran chez moi. Vissa togs i borjan andra ar nyare,det ar inte sa stor skillnad men en liten tur till Ikea gjorde att det har blivit lite mysigare. Ber om ursakt for det stokiga koket,men det ar val sa det ar for det mesta...

Hade lite folk over i lordags,fick plats 8 stycken sa det ar val inte illa haha. Inga grannar klagade ,det kanns ju bra.
Inte sa mycket att rapportera om forutom att idag ar det skola igen och det kanns sadar,regn och rusk ute...usch!
kram pa alla!!!

And she had fun fun fun...

Hej allihoppa!!
Mandag idag och...jag ar ledig!!Ingen skola den har veckan. Bara jobb,sa det betyder att mandag,tisdag och torsdag ar slappa!!Ska forsoka hitta en tv som inte ar for dyr,borja skriva pa uppsats och kanske ta och diska den stinkandd hogen som vaxer i mitt kok.haha.

Har haft en SKIT ROLIG helg. I fredags efter jobbet motte jag och J upp Emelie devant Le Divan Du Monde for att lyssna pa konsert.Det va ganska bra.Vi joinades av Belgarna,j's kompisar som pluggar i Bryssel men som gladjer oss med deras narvaro ganska ofta pa helgerna. Nar dom ar har blir det garanterat kul!!Och det blev det. Efter konserten drog vi till en liten bar (efter street hang med vittvin och bira) i Pigalle som heter "LE Couloir". Dar shottades det rom hejvilt. Jag och J gick ivag for att ta ut mer pengar sa vi kunde shotta mera (as if we needed it) men som vanligt sa tog vi himla lang tid pa oss ;) ,sa nar vi val kom tillbaka hade vara vanner blivit utslangda och stod utanfor.haha...da satte vi oss pa en uteservering och drack lite ol..killarna va sugna pa att dra hemmat,men jag Em och Cecile ville saklart DANSA,sa vi hoppade in i en taxi och drog till Le Truzkel..hehe. Fulla som vi va sa var det forstas jatte kul. Det tog ungefar 45 minuter for killarna att dyka uppnman far ju inte va dum va?Haha!!Sota.Hursomhelst sa va vi alla ORDENTLIGT dragna,sa vi bestamde oss for att "call it a night". Taxi hem.Jag va lite sur for jag hade nya stovlar och ont in fotterna haha...och for att J hade sonder mitt element..sa jag vaknade upp dan efter ikladd allt forutom mina stovlar. Dom hade J varit snall nog att ta av mig.Hade tydligen kastat mig i sangen och vagrat samarbete i nagon form av "avkladsel". Usch,iallafall sa va det jobb som gallde dan efter och det va val sadar..ehhe. Pa kvallen fest igen,syster J fyllde 28 sa det firades pa en trevlig bar "Les Disquaires". Thank god sa va jag och J pa samma vaglangd,och runt halv 3 tackade vi for oss och drog hem till mig.

Inget sovmorron pa sondan heller,da var det IKEA som gallde. Min fodelsedags present av Linda och Nina. Kl. 11 hamtade de upp mig i Mini Cooper hihi och vi drog ivag till Frankrike's storsta IKEA; Totalt onodigt egentligen eftersom jag inte behovde nat egentligen,men det va kul och jag lyckades anda spendera 120 euros...

Ikvall blir det middag och Sex and The City med Solene i feta Mabillon lyan.Kul. Hon behover sallskap da jag tror att hon nog borjar fa ratt mycket angest over att hon ar lite val "losaktig". Inte latt men det borjar ga lite langt,vet inte hur jag ska saga det till henne. Skulle inte bry mig men det ar tydligt att hon inte mar bra utav det.Svart.

Just det,jag pratade med R om J. VA pa fest forra helgen,R va dar,J va sotis for han inte fick folja med. Tjafs med J i telefon,R markte det. Voila,sa jag sa att jag traffar nan,sen en manad tillbaka...nja.Han verkade ta det bra i telefon,men N sa att han ar riktigt pissed off. Well well,nu vet han.

Om lite mindre an 3 veckor ska jag till Italien. Just det!!Sa har jag blivit bjuden pa resa med J's pappa+fru,syster+kille,styvbror+fru+bebis.Ojojoj,Istanbul var forsta valet,men det blir nog antingen Sevilla eller Marrakech.Inga fel, runt 15e Juni,sa det blir nog inget midsommar i Sverige for min del.Probably just as well hehe.Super harlig familj sa det blir nog jatte kul!

Idag fyller Tove 25!!Welcome to the club. En mycket harlig en,bra alder!!Jag vill ha besok snart!Va jatte langesen nan kom hit och halsa pa. Sa do it!!

Puss och kram!!!